בין שמים לארץ

פורסם: 02/01/2013 |תגובות: 0 | צפיות: 21 | Share

המסורת הקבלית קובעת, שבתקופת הנביאים נוכחותו של האלוקים הייתה בולטת הרבה יותר מכפי שהיא כיום. המדרגה הרוחנית דאז הייתה גבוהה כל כך עד כי האלוקים דיבר בתוככי האדם, הגשמיות הייתה חדורה ברוחניות ,השמים נגעו בארץ .אמנם, כיום האדם עדיין קשור עם אלוקיו החומר עדיין מלא ברוח ויתרה מזאת היום אנו יודעים שהחומר הינו צורה אחרת של אנרגיה . ובכל זאת,הקשר האישי של האדם עם בוראו סמוי מן העין ומעורפל.

נראה כי ככל שהזמנים משתנים,האגו תופח, התאוות מתרבות והרדיפה התובענית אחר סיפוקים ותענוגות זמניים, אשר מעידים על רצונות מתחלפים לזכות בניצוצות של אושר מציינים,בראש ובראשונה על אובדן דרך והתרחקות חד צדדית של האדם מבוראו- מקור האור. הכמיהה והחיפוש אחר החיבור עם הבורא בתוך מבוך החיים, הרצון להיכלל בו ושהוא יכול בנו באופן המורגש והברור נטול כל ספק הינו הכוח המניע את האנושות כולה . אם כן מה היא הדרך המובילה לחיבור זה? מה היא המסילה העולה בית אל ? האם יש גשר המחבר בין רוח לחומר בין שמים לארץ ובין אש למים?

התשובה לכל אלה נעוצה עמוק בתורת ישראל. אם כן, מה היא התורה ? התורה היא מסמך כתוב שהתקבל ע"י משה רבנו במעמד הר סיני לפני יותר מ-3300 שנה . התורה היא גם המסורת שנתלוותה בעל פה לאותו מסמך שכללה הנחיות כיצד להבין את משמעויות היסוד של התורה וכיצד לקיים את מצוותיה . כאן המקום לציין שהתורה הכתובה היא טקסט קצר ביותר, המקפל בתוכו שפע אדיר של ידיעות ולפיכך אומר הרבה יותר ממה שנראה במבט ראשון. התורה שבעל פה משתלבת בתורה הכתובה בארבעה אופנים : פשט ,רמז, דרש וסוד. ראשי תיבות פרד"ס כאשר הקוד הקבלי למילה פרד"ס הינו עולם עליון . פשט –המשמעות הפשוטה של הכתובים. רמז –רמזים ע"י גימטריות, חילופי אותיות, ראשי תיבות,  סופי תיבות (נוטריקון) .דרש- משמעות מדרשית.  סוד- משמעות נסתרת ,קבלה.

ארבעת אופני הלימוד הללו הם ארבעת המפתחות לדלתות התורה שבעזרתם היא נפתחת וחושפת בפנינו את סודותיה. אך לא רק את סודותיה התורה חושפת בפנינו אלא גם את סודות היקום כולו, סודות החומר, סודות ההיסטוריה והעתיד, סודות האדם ונבכי נשמתו.  כמו שאמרו חז"ל "הפוך בה והפוך בה וכוליה בה". על פי חז"ל התורה הכתובה היוותה מעין תוכנית אדריכלית לבריאת העולם בכלליות ובפרטיות וכי המחשבה האלוקית נמצאת בתורה והיא הגשר המגשר בינינו לבין בוראנו. בבואנו "לטייל בפרד"ס " עלינו להשתמש במפתחות המצוינות לעיל (פשט רמז דרש וסוד) בצורה הנכונה ומפי מורה דרך מנוסה שידע להוביל בבטחה את הלומד. כלומר כשאדם עוסק בפשט רמז ודרש,הרי שהוא אוחז לכאורה בבחינה של נגלה, מה שנראה לעין שהוא גלוי וידוע. אך כאשר הוא נכנס לסוד,ללימוד מעמיק של תורת הקבלה, אזי בלימוד מסוג זה משלים האדם את קומת ההשגה ומתברר לו שכל הפרד"ס הוא בעצם סוד.כמו שנרמז ע"י דוד המלך בתהילים ל"ב פסוק ט " אל תהיו כסוס כפרד אין הבין..." סוס –סוד ורק סוד, פרד- פשט רמז דרש .

מאז ומעולם הרצון האנושי הוא לחקור ולחפש בנעלם במעשה בראשית ומעשה מרכבה את ההיגיון הצרוף למחשבת הבריאה דרכו יהיה ניתן להכיר טוב יותר את הבורא. על דרך משל הגשר המגשר בין שמים לארץ .אמנם חכמת הקבלה עוסקת רבות בידיעת האדם את בוראו, אך יחד עם זאת בכדי שהאדם ידע את בוראו עליו לידע תחילה את עצמו, ומתוך ידיעת עצמו יבוא לידיעת בוראו ככתוב "מבשרי אחזה אלוק" איוב י"ט כו) . לכן כאשר אנו הוגים, לומדים, ומעיינים בין השורות בתורה נגלה לפנינו עולם עשיר ונפלא של סיפורת יהודית מחד ומאידך אנו מוצאים בכתובים את עצמנו ,לומדים משם על כוחות נפשנו ותיעולם למקומות הנכונים על מנת להשגת איזון ושלמות נפש. זהו לימוד קבלה באופן המעשי להבדיל מקבלה מעשית  כמאמר דוד המלך בתהילים  "אז אמרתי הנה באתי במגילת ספר כתוב עלי. ולעשות רצונך אלוקי חפצתי ותורתך בתוך מעי" . חכמת הקבלה מלמדת כי חיים חווייתיים ומלאים יכולים לצמוח מתוך לימוד השיטה לגילוי הבורא והרצון להידמות לו בבחינת ילד הרוצה להידמות לאביו. הבורא,כמו כל אבא טוב, אוהב אתנו כל כך, ומצהיר זאת בכמה מקומות בתורה, עד שמונה אותנו כל רגע. לכן ראוי לשאול האם יש קרקע בריאה יותר לאדם הרוצה להשתית את הנהגותיו ,הן בחייו הפרטיים והן באלה הציבוריים, על פי ההוראות השמימיות מפי עליון מאשר הידיעה שהנותן אותם אוהב אותו באשר הוא? לפיכך חכמת הקבלה פותחת דלת לכל מי שרוצה באמת ובתמים לשנות ולהיטיב את מזלו וגורלו, ומלמדת את האדם מהם החוקים והשבילים המוליכים לחיי שפע רוחני וגשמי כאחד.    

מוגש בברכה

יצחק אהרון,ראש מרכז חכמה.                                              

דרג את המאמר הזה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 0 קול(ות)
    פידבק
    הדפס
    פרסם מחדש
    מקור המאמר: http://www.ireader.co.il/article/126462/בין-שמים-לארץ

    הם נמצאים בחנויות, מבטיחים לנו אושר ושמחה, שינויים לטובה והרבה אהבה, אבל מה באמת עומד מאחורי תכשיטי הקבלה הנושאים עליהם פסוקים והבטחות? יצחק אהרון מבאר ומסביר

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 02/08/2010 lצפיות: 3,367

    בניגוד לחוכמת הקבלה אשר עוסקת בטהרה מוחלטת ומציעה שלל פתרונות נפלאים לבעיות שונות כגון: אהבה וזוגיות, משבר בפרנסה, כשפים ועין הרע . המאגיה השחורה היא ביסודה מעשה ידי אדם אשר כופה את רצונו על סביבתו באמצעים לא כשרים. המאגיה מעתיקה אפוא את הדגש מן האל לאדם ומדמה אותו לבעל כוחות עליונים. מכאן שהעוסקים בדבר קוראים תיגר על ריבונותו של האל בעולם.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 28/11/2007 lצפיות: 2,046

    אחד הכוחות העצומים הפועלים באדם הוא יצר הסקרנות. יצר זה דוחף את האדם לשאוף ולדעת יותר "מה למעלה ומה למטה, מה לפניך ומה לאחור" (משנה חגיגה ב, א). בדברים הבאים נעמוד על תכונת הסקרנות תוך התמקדות ספציפית ומצומצמת בעולם המאגיה והכישוף.קרא בהרחבה..

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 13/12/2009 lצפיות: 57

    ריחו של הסתיו כבר באוויר, קרני השמש האחרונות של סוף הקיץ מלטפות בחמימות עדינה , הימים מתקצרים ואיתם הלילות הופכים קרירים. זהו טבעו של חודש תשרי, חלון בזמן הפותח צוהר לעבודה רוחנית פנימית הכוללת צומות, תעניות, היטהרות מחילה וכפרה. כעת, עם סיום ההכנות המרובות אפשר להתחיל את השנה החדשה בשמחה ובציפייה דרוכה. על חג הסוכות בראי הקבלה במאמר שלפניכם.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 16/09/2010 lצפיות: 239

    השנה החדשה כבר לפנינו ויצחק אהרון ממרכז "חכמה" מסביר כיצד חוזה הנומרולוגיה הקבלית את מה שצופנת עבורכם השנה הטריה. חשבו את מספר השנה שלכם וקבלו תחזית כללית לגבי הצפוי לכם בשנת התשע"א. כמובן ששיטה זו היא אחת מיני רבות ומציגה קווים כלליים בלבד. היא לא נועדה להחליף בשום דרך את המפה הקבלית העמוקה והאותנטית הנערכת באופן אישי לאדם. בואו לראות מה מזמנת לכם השנה החדשה.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 16/08/2010 lצפיות: 3,201

    ריחו של הסתיו כבר באויר, קרני השמש האחרונות של סוף הקיץ מלטפות בחמימות עדינה , הימים מתקצרים ואיתם הלילות הופכים קרירים. זהו טבעו של חודש תשרי, חלון בזמן הפותח צוהר לעבודה רוחנית פנימית הכוללת צומות, תעניות, היטהרות מחילה וכפרה. כעת, עם סיום ההכנות המרובות אפשר להתחיל את השנה החדשה בשמחה ובציפייה דרוכה . חג הסוכות ובשמו הנרדף- "חג האסיף" (''באספכם את קציר אדמתכם'' ולכן נקרא החג גם חג האסיף) הינו אחד משלושת הרגלים המוזכרים במקרא ומשקף את נקודת המבט היהודית הנכונה על מהות החיים. קרא בהרחבה....

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 22/09/2009 lצפיות: 62

    חכמי הקבלה טוענים כי לדיבור יש כוח על טבעי וביכולתו לשנות ולהשפיע על המציאות הגשמית. מכאן אנו למדים, כי אף על פי שלרוב אין אנו נותנים דעתנו על כך שלמוצא פינו משמעות כה רבה, ראוי לייחס לדיבור כוח עצום ורב כל כך המסוגל מחד לחולל נפלאות ומאידך עלול לסכל, לעכב ואף למנוע את הברכה שבמעשי ידינו. בצד הנגטיבי של הדברים.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 02/01/2013 lצפיות: 32

    מאז ימי בראשית חיפש האדם את מקומו ומטרת קיומו בעולם.שאלת מה צופן לי העתיד מהדהדת במוחו של כל בר דעת והכמיהה לכך נתגשמה בשמים.שם מצא האדם את הסדר והחוקיות לקיום.הצורך לדעת יותר ומעבר לזמן ההווה גרם להתפתחות האסטרולוגיה הקבלית. היא תחום שמנסה לענות על שתי שאלות. האחת - תכונות האופי וטְבַעֵי אישיות האדם. והשנייה- מזל ,גורל ותיקון. בסדרת המאמרים הבאים אציג בפניכם את כל המזלות באופן חלוקתם ע"פ יסודות הטבע כפי שמנתחת אותם תורת נסתר. אדגיש כי אין לראות בנאמר תורה שלמה ובוודאי שלא תחליף לייעוץ קבלי מקיף וייסודי.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 13/12/2009 lצפיות: 209

    ביהדות בכלל ובחכמת הקבלה בפרט מייחסים לשמחה ולצחוק הבוקעים מהלב אמצעי נפלא ונעלה להמתקת הדינים השורים על האדם, למחיקת כל כעס והקפדה ויש הרואים בכך אפילו סגולה במידת התיקון והתשובה, שהרי כבר נאמר "לב שמח יטיב גהה". על פורים ברובד הנסתר במאמר שלפניכם.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 01/03/2009 lצפיות: 202

    ההתעניינות הגוברת ב`קבלה` - תורת הנסתר - תואמת את דברי ה`זוהר`, שסמוך לביאת המשיח תתפשט חכמת הנסתר עד כדי כך שאפילו ילדים יעסקו בה.

    על ידי: אפרתl רוחניות> קבלהl 06/03/2013

    חכמי הקבלה טוענים כי לדיבור יש כוח על טבעי וביכולתו לשנות ולהשפיע על המציאות הגשמית. מכאן אנו למדים, כי אף על פי שלרוב אין אנו נותנים דעתנו על כך שלמוצא פינו משמעות כה רבה, ראוי לייחס לדיבור כוח עצום ורב כל כך המסוגל מחד לחולל נפלאות ומאידך עלול לסכל, לעכב ואף למנוע את הברכה שבמעשי ידינו. בצד הנגטיבי של הדברים.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 02/01/2013 lצפיות: 32
    "מודעות" מרכז רוחני לקבלה

    בתחילתו של כל חודש עברי, מתקיים במודעות שעור העוסק בכוחות הרוחניים הפועלים באותו החודש. את השעור מעביר אסף משה בילר. מדובר בהכנה לחיים באור המיוחד של אותו החודש. רכישת כלים מעשיים בהם יכול כל אדם להיעזר - איך לנהוג? על מה לשים דגש? ממה להיזהר? ידע חשוב ממקורות שונים בספרים הקדושים. כאן אנו מביאים את תמצית הדברים שנאמרו על חודש כסלו.

    על ידי: "מודעות" מרכז רוחני לקבלהl רוחניות> קבלהl 02/12/2012 lצפיות: 317
    "מודעות" מרכז רוחני לקבלה

    הפרשה מגלה לנו את החשיבות של הדור שלנו, דור "עיקבתא דמשיחא" ומדריכה אותנו כיצד עלינו לנהוג בזמן הזה. איך הכלי של שמחה מהוה נקודה חשובה בדרך העבודה הרוחנית השלימה ואיך הוא קשור לזכירת התכלית

    על ידי: "מודעות" מרכז רוחני לקבלהl רוחניות> קבלהl 05/08/2012 lצפיות: 37

    כעת ,כשגלגלי הזמן בתנועתם הבלתי פוסקת, מקרבים אותנו אל פיתחה של שנה חדשה בציפייה לימים טובים יותר, כל אדם ומזלו המזומן לו בשנה החדשה,רבים פנו אלי ושאלו על הדרך להגבהת המזל וכיצד ניתנת לנו האפשרות לשנות ולהשפיע לטובה על מסלול חיינו.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 05/08/2012 lצפיות: 91
    "מודעות" מרכז רוחני לקבלה

    הפרשה מלמדת אותנו מהי תוכחה של אהבה. משה רבנו, גדול הדוברים, מלמד אותנו שעור על אומנות התוכחה. מעמד גדול ששייך ישירות למציאות חיינו

    על ידי: "מודעות" מרכז רוחני לקבלהl רוחניות> קבלהl 22/07/2012 lצפיות: 33
    "מודעות" מרכז רוחני לקבלה

    הפרשה מגלה לנו את הטבע האמיתי של החסרונות שבחיינו ונותנת לנו גם רמזים גדולים כיצד עלינו להתמודד איתם. מצות 'פרה אדומה' המופיעה בפרשה היא המפתח להבנת מאבק הכוחות הפועלים בתוכנו

    על ידי: "מודעות" מרכז רוחני לקבלהl רוחניות> קבלהl 24/06/2012 lצפיות: 18
    "מודעות" מרכז רוחני לקבלה

    למה דווקא עכשיו? חכמת הקבלה הפכה בשנים האחרונות לנחלת הכלל.תוך כמה עשרות שנים יצאה מחדרי חדריה הבני-ברקיים ופלשה לאינטרנט ולחנויות הספרים,לאוניברסיטאות,לרדיו,לערוצי הטלוויזיה ולחוגי הבית.למה עכשיו?

    על ידי: "מודעות" מרכז רוחני לקבלהl רוחניות> קבלהl 05/06/2012 lצפיות: 20

    חכמי הקבלה טוענים כי לדיבור יש כוח על טבעי וביכולתו לשנות ולהשפיע על המציאות הגשמית. מכאן אנו למדים, כי אף על פי שלרוב אין אנו נותנים דעתנו על כך שלמוצא פינו משמעות כה רבה, ראוי לייחס לדיבור כוח עצום ורב כל כך המסוגל מחד לחולל נפלאות ומאידך עלול לסכל, לעכב ואף למנוע את הברכה שבמעשי ידינו. בצד הנגטיבי של הדברים.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 02/01/2013 lצפיות: 32

    כעת ,כשגלגלי הזמן בתנועתם הבלתי פוסקת, מקרבים אותנו אל פיתחה של שנה חדשה בציפייה לימים טובים יותר, כל אדם ומזלו המזומן לו בשנה החדשה,רבים פנו אלי ושאלו על הדרך להגבהת המזל וכיצד ניתנת לנו האפשרות לשנות ולהשפיע לטובה על מסלול חיינו.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 05/08/2012 lצפיות: 91

    ביום ל"ג בעומר ישנם שני מוטיבים מרכזיים ,שזורים האחד במשנהו, והם מהווים את סיבת היום. האחד הוא מוטיב האש והשני סיפור חייו והסתלקותו של רבי שמעון בר יוחאי. במאמר זה נעמוד על הקשר ביניהם ומדוע האש מקבלת במה וביטוי כה נרחבים ומשמעותיים ביום זה.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 06/05/2012 lצפיות: 17

    אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 13/12/2011 lצפיות: 34

    חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 29/11/2011 lצפיות: 1,259

    האדם נע על ציר הזמן והזמן היחיד שקיים הוא רגע ההווה. יצחק אהרון רוצה שתהיה לכם שנה טובה ומבקש שתשימו לב למעשיכם בחודש העברי האחרון לשנה שכן אלה ישפיעו על מהלך השנה החדשה

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 26/09/2011 lצפיות: 43

    הקבלה גורסת כי שם האדם מהווה את הכלי היסודי המקשר אותו בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. יצחק אהרון בודק את תופעת שינוי השמות, מה עומד מאחוריה והאם באמת יש לכך השפעה על חיינו. קרא בהרחבה

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 08/09/2011 lצפיות: 70

    מקור איסור לשון הרע הינו קדמון ומופיע בתורת ישראל בספר ויקרא : "לא תלך רכיל בעמך" (י"ט,ט"ז). הצירוף "ללכת רכיל" שימש בסיס להגדרה ההלכתית של האיסור -שלא תהיה כרוכל, שהוא מטעין דברים והולך. שהרי הרוכל הולך ממקום למקום כדי למכור את מרכולתו, ובדרכו הוא מרכל בעיר הזאת מה שראה בעיר אחרת. הקרבה הלשונית בין המילה רכילות למילה רוכל קשורה אפוא בפעילות עצמה- המוליך רכילות מגיד לזה מה ששמע מזה.

    על ידי: יצחק אהרוןl רוחניות> קבלהl 28/08/2011 lצפיות: 54
    קרדיט המחבר
    קטגוריות מאמרים
    Quantcast